Det börjar närma sig helg

Vi har haft en riktigt mysig dag hemma Lova och jag:) Lite gnäll på morgonen bara som avslutades med ett riktigt utbrott från Lovas sida. Lova kan ibland visa lite temperament men idag var hon riktigt arg. Hon satt med mig i soffan och kom på att hon skulle upp på ryggstädet. Jag tig ner henne ett par gånger och sa aj aj där får du inte sitta. Mer och mer sur vart hon och till slut bara skrek hon när jag skulle lyfta ner henne. Då vart jag lite bestämd och lyfte ner henne på golvet och hjälp! vad hon tände till. Jättearg vart hon så hon skadade och till slut kom tårarna:( Ja ja, alla dagar är det inte roligt att vara mamma. Men vad gör man, jag måste ju sätta gränser och jag tycker inte att ryggstödet är en lämplig lekplats för en liten bebis.

När Lova somnat kom mamma får att bli klippt och hon hade med sig lunch. Smalmatssoppa och grillad kyckling:) Mums! Efter lunch kom Juni och Ulrika hit på fika och massa bus. Vad gulligt barn kan vara, man blir varm i kroppen av deras söta små handlingar. När Lova och Juni satt och fikade åt Lova melon, vilket hon tyckte att Juni också skulle få smaka:) Lova räckte melonbiten till Juni som tog emot och smakade lite. Underbara ungar:D

När A kom hem for jag till stallet och red ett underbart pass med Zanna. Igår och idag har Zanna kännts som för två år sen:) Det har tagit nästan 8 månader sen jag började rida för oss att kompa ihop oss. Hoppas det kommer att fungera på lördag. Vi har inte ridit igenom programmet men vi rider ändå bara för att få ett kvitto på var vi ligger idag:)


Bilder från dagen på Lova & Juni

Här kommer lite bilder på vår lilla gofis:)




Världens bästa Lova-Lisa lillfisa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0