Snön yr utanför..

... och vi sitter inne och väntar på vårt nya kylskåp. Jag hoppas verkligen att lastbilen som kylskåpet står på tar sig igenom snöovädret så vi får en ny kyl idag... Annars blir det en städ- och fix-dag idag eftersom det är busväder ute.

Igår var en riktigt hektisk dag. Det började med att Andreas märkte på morgonen att kylskåpet gått sönder. Så när han hade farit på jobbet fick jag ta och flytta ut hela kylskåpet på vår inglasning, det är tur att det är vinter och vi har en inglasning som inte är fullt lika kall som ute. Mejeriprodukterna klarar sig fint där ute som tur är! Efter det packade jag in oss i bilen och for till Zanna som skulle få nya skor. Det vart ingen ridning eftersom jag fick stressa hem och ge Lova mellis för att sen skjutsa henne till sin mormor. Jag och A for in till Birsta för att kolla på kylskåp men hittade inget! Det var fel på alla, för stora eller för små. Inte tillräckligt bra energiförbrukning eller för dyr.. Men så ringde vi till Köks-Johan som hade precis vad vi letade efter i rätt storlek och pris. Efter jul blir det en ny frys också så vi får lika..



På kvällen sen åkte jag in till stan för att umgås lite med Carro och Ida. Mycket trevligt!

Nej nu ska jag dammsuga lite innan kylen kommer;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0