Negativa tanter på bussen.......

Bakrund: Jag har börjat åka buss till jobbet av den enkla anledningen att det mycket mer ekonomiskt för mig. Jag känner att det blir för mycket pengar varje dag att köra en kombi till och från jobbet själv och sen betala en parkeringsavg varje dag på 40kr. Just nu betalar jag 36kr för att åka till och från jobbet och det tar bara en kvart på bussen. Jag slipper även köra själv, vilket jag har tyckt varit lite stressande. Men nu har jag lärt mig att koppla av och njuta av den tiden:)

Okej, men nu räcker det! Det enda negativa med att åka buss är att varje morgon tvingas sitta framför två mycket negativa damer. Damer och damer, de är väl ca 45 år båda två. När jag åker med 07:10 bussen från Timrå centrum är det nästan alltid samma människor som åker och vi har mer eller mindre bestämda platser. Min plats är alltså framför två mycket negativa damer som från och med att dom har satt foten på bussen börjar klaga. Jag kommer att kalla den Objekt A och Objekt B. OA är den som pratar mest, hon är alltid lite sträv i sina meningar men försöker alltid släta över det med ett litet skratt i slutet på meningrna. OB är mer tyst, hon öppnar bara munnen om hon ska hålla med och det gör hon bara när det är något negativt.

Idag öppnade OA med meningen " -och här är det alltid kallt på bussen( med ett litet skratt på slutet". OB svarar med "- ja, men skulle få bara behöva betala halva biljetten för att det är kallt!". Sen fortsatte de med att vädret var ju så dåligt och att man verkligen inte ska ge sig ut i trafiken under sånna omständigheter( HALLÅ, NI SITTER PÅ EN BUSS SOM RÖR SIG I TRAFIKEN!). Sen vart det tyst ett tag, men vara så att jag nästan hinner börja tänka på något annat då OA undrar om Timrå IK har match idag, OB svarar nej, inte förrän på torsdag. OA: " men vad de är ledig mycket, tänk om de hade ett vanligt jobb som vi. Då skulle de få känna på det verkliga livet". Ja, jag tror verkligen att grabbarna är hemma och vilar sig ordentligt och inte alls har två eller tre träningspass idag.

Detta måste jag utstå varje morgon, nu ska jag försöka att skriva lite varje dag vad tanterna pratar om. Bara för att jag ska få avreagera mig lite;)

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0