20 årskris vs. 40 årskris.... Live your life!

Nja alla måste ju veta vad den så kallade 40 årskrisen handlar om. Snygga bilar, bättre betalt, matriella saker som ett substitut för allt det som vi en gång drömde om men aldrig kanske gjorde eller hade. Jag tror detta riktar sig mest till män, funderade ikväll om inte vi kvinnor/ tjejer har våran livskris i 20 årsåldern. Vi diskuterar ofta hur vårat liv ska se ut om fem år, allt ska vi hinna med innan den stora dagen det då vi övergår från att vara tjej till en "riktig" kvinna. Denna kvinna som man i Afrika skulle kalla en riktig "Mama", familjens trygga punkt och byggsten. Innan den där stora dagen ska vi ha gjort allt. Resa, studera, festa, träffa någon, få jobb, träna, allt detta ska man hinna med. Snacka om stress, jo visst killar ska också göra detta men det är inte alls samma krav på en kille som en tjej. Eller hur?! Det värsta är att denna laddade stress som jag tycker att de flesta tjejer upplever inte ens benäms som en livskris! Om detta inte är en livskris då vet jag inte alls vad jag ska kalla detta. Mitt tips att överleva detta är att bara "LIVE YOUR LIFE"!  Att oroa sig över morgondagen, gör bara idag tristare!


Lyssnar jag på just nu:

  1. T.I ft Rihanna- Live your life
  2. Kanye West- Love Lockdown
  3. Katy Perry- Hot & Cold

Idag har Zanna fått nya skor på fossingarna så mamma kommer inte att få några nya skor på ett tag. Vart jätte fint och imorgon ska Anneli rida henna eftersom jag jobbar sent och har mycket att göra på morgonen. Man kan inte vara en hästtjej varje dag:). Till helgen har jag stalljour och då blir det storrengöring av häst och utrustning. Ringde till Anna idag, saknar mina värmlänska solar otroligt mycket! Från att träffas varje dag till att bara skicka sms och msna på jobbet är inte alls roligt! Hoppas de kommer snart och hälsar på mig, vi har ju lyckats att planera in varje helg fram till nyår så vi inte kan hälsa på varandra, jag, Linda & Anna! My lovely girls!

Imorgon ska jag börja dagen med ett springpass, måste ner i målvikt nu. Nu får det bli ordning med mat och träning, visst man ska inte klaga men jag vill känna mig bekväm i den jag är. På sista tiden har jag inte gjort det, nu har jag fyra kilo kvar att springa bort. Och nej, nej, jag kommer inte sluta äta mat eller ändra hur jag äter så mycket. Kanske bara sluta äta godis som jag vanligtvis brukar kunna stoppa i mig mängder av! Nej nu är det dags att ändra på vardagen! Känner mig mycket bättre i min nacke och rygg efter att ha sprungit ett par kilometer.

Kom ihåg! Live your life!
Im living my life, my life
and Im not stopping

Salut;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0