En mammadag..

Idag vaknade jag vid nio och ringde till mamma som också var vaken. Tog ett par varv med dammsugaren och diskade disken som jag skjutit upp så länge, packade ihop lite saker och åkte hem till mamma. Det är så mysigt att fika hemma med mamma, vi har alltid så roligt när vi inte har varit med varandra på ett tag. Riktigt hembakat bröd med äppelsaft, mycket gott och välbekant! Efter det så städade vi undan julen, att det alltid ska vara så jobbigt att städa undan alla saker som är så lätta att plocka fram. När alla tomtar och ljuslyktor äntligen var nerpackade tog vi en sväng till hästarna och Zanna hade som vanligt nya sår på ett av sina framben. Jag blir tokig, nu har hon äntligen blivit frisk efter en tid sjukdom och så skadar hon sig. Hon hade även trampat av sig en sko och gått omkull för hon hade blod under magen....

Mamma var gullig som färgade mina ögonbryn och fransar idag, vart faktiskt riktigt bra! Skönt att fixa till sig lite när man har så vinterglåmig hud och matt hår. Lite omvårdnad är man värd;)

I´m nor pop, i´m hiphop! Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0