Lagar mat

Lova sitter och leker vid bordet och jag lagar mat för fulla muggar. Funderar på att köpa en matstol från IKEA så hon kan sitta med mig i själv köksdelen. Just nu så sitter hon bakom min rygg nör jag lagar mat och det är lite tråkigt.

Lova äter samma sak som igår, alltså palsternacka- och morotspuré och torsk, men jag funderar på att smaksätta med färsk persilja. Fast sist hon åt det så vart man påmind om det i ca en vecka efter om ni förstår vad jag menar.. Jag tror jag får hacka lite mindre denna gång och strö i..

Efter lunchen ska vi kanske ta en sväng upp och titta på när grannen Bodil rider. Men om mamma hör av sig snart så ska vi upp till huset och måla. Igår beställde vi tapeter( äntligen!) till sovrummet så vi måste bli klar med målningen och golvläggningen där inne. Mamma håller också på med med hallen nere så den blir vit och fräch istället för orange.

Jaja, nu måste jag fortsätta med matlagningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0