Jag börjar om igen... för tredje gången....

Ja det var ett tag sen jag skrev, men nu känner jag ett stort behov av att skriva av mig.. Det har hänt en hel del för oss. I mars är det beräknat att vårat lilla pyre ska komma. Ja, vi väntar smått. Jag längtar så! Magen bara växer och växer, det lilla pyret sparkar hela dagarna( på mina stackars revben) Det är så mysigt att vara gravid, men det har också sina nackdelar. Smärta i rygg och nacke, ömma revben. Ja, men det är helt klart värt det! Min mage är något stor, i vecka 26 var måttet något över den "normala" kurvan. Men min BM så det att det beror nog på att jag är så liten och inte har så mycket mellanrum mellan revben och bäcken, magen måste ju ta vägen någonstans och det blir så klart utåt.

Idag har jag jobbat hela dagen, det skulle vara roligare om jag inte hade så ont i ryggen. Dagen har varit en av de värsta hittills. En enda ställning är skön och det är att vila pannan mot skrivbordet och låta armarna hänga ned i golvet. Skönt! men inte så arbetseffektivt! Men vad ska man göra, jag vill inte sjukskriva mig. Jag kommer att bli tokig att vara hemma ända till mars, Andreas också:) Jag skulle inte kunna sitta still och vila upp mig. Nej, det är inget för mig. Jag ska vara ledig nu i jul men då har jag Andreas som sällskap och vi har massor av saker att fixa med. Vi ska fixa ett skötbord i badrummet, det måste byggas eftersom det inte finns något färdigt som passar. Det vill jag ha klart om den lilla skulle titta fram innan det är planerat. Saker kan man köpa men bygga kanske inte är den första saken som man vill börja med när man har en liten hemma.

Nej nu ska jag ta och titta lite på tv innan Andreas kommer hem. Sen blir det nog sängen:)

Kram

Kommentarer
Postat av: Emelie

Stort grattis till graviditeten! :)

2009-12-12 @ 11:35:42
URL: http://emelieth.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Tja sweetie! Hur är läget? Tycker att du är lite dålig på att uppdatera här på bloggen! :P Vi måste ta en fika någon dag!

2009-12-18 @ 08:39:07
URL: http://kamillaans.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Stort grattis!!!!

2010-04-01 @ 08:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0