...

Idag har jag gjort något av det svåraste man kan göra... Jag har tagit farväl av vår älskade Nikita...
Hon vart nästan 20 år gammal och har haft ett riktigt bra hästliv. Som liten gick hon på ridskola nere i Stockholm, men fick snabbt Avkastarkungen som nytt smeknamn. Då köpte Irene henne och tillsammans så vann de många dressyrtävlingar och bemästrade också några hopptävlingar trots Nikitas ovilja att hoppa och Irenes nervositet. När Nikita var tolv år köpte vi henne av Irene, vi behövde bara gå in i stallet och då kände vi alla att detta var hästen som skulle följa med oss hem.
Nikita har aldrig varit den lättaste... Så många gånger som jag legat i diken, grus och spån, ja de är otaligt. Men man lärde sig något varje gång, att ha en bra balans som inte annat:)
Nikita var trots alla sina små nyckheter en rikitg trokänare och läromästare, gjorde man rätt så gjorde hon också rätt. En fantastisk vän! Därför var beslutet att få ett bra avslut på hennes liv ganska lätt. Nästan aldrig har hon varit skadad eller har haft ont. Ingen av oss ville heller att hennes sista tid skulle vara smärtsam för henne. Så idag fick hon ta sin sista promenad hemma på stallplanen, där hon trivdes bäst..
Aldrig kommer vi att glömma denna fanatasktiska lilla häst som hade ett hjärta av guld...
Vi ses igen lilla Bambi!


Kommentarer
Postat av: Maja

Nämen:o Vad har hänt?

2010-10-07 @ 13:26:42
Postat av: Sofia M

Å fy, jag ryser och gråter! Lilla Nikita... Ge alla i familjen en stor kram från mig, tänker på er!

2010-10-07 @ 14:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0