Sång och mys med tant Anneli;)

Idag tog vi faktiskt en sovmorgon jag och Lova. Lilla fröken sov ända från strax efter tio igår kväll till kl halv fyra i morse, mycket skönt! Men då kommer det berycktade "men", när hon ätit och vi bytt blöja vill hon inte riktigt somna om.. Jag fick sitta på sängkanten och vagga i över en timme. Så strax efter fem kunde jag lägga mig på kudden igen i hopp om att Lova skulle sova lite längre än till sex som hon vanligtvis gör. Men icke... Tio i sex slog hon upp sina vackra blå och var hungrig igen:) Matningen igen och sedan fick hon somna om med mig i sängen, vid åtta ville hon ha mat igen och sedan somnade vi om till nio:) Skönt, det var behövligt! Även om man får sova många timmar så blir man trött av alla avbrott i sömnen. Jag är inte avundsjuk på de som har barn som vaknar varannan timme på natten och vill ha mat!

Sen har Lillfisen varit världens gladaste mellan sina tupplurer.. Hon satt till och med och skrattade när jag satte henne i bilbarnstolen som annars inte brukar vara så populär:) Under babysången vaknade hon och låg tyst i min famn och lyssnade på sången!

Efter babysången vart det en tripp till stallet där Anneli fick vara barnvakt medan jag red och mockade:) Hon är så snäll lilla Lova som bara myser i varje ny famn hon får komma till:) Nu på kvällen har vi varot hos min mamma och badat i badkar vilket Lova älskar! Hon ligger och simmar med benen och blir sur som ett bi när man tar upp henne.

Nu väntar sängen på mig då min älskade sambo tar nattingen av vår underbara pigga lilla älskling:)
Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0