Feber och sjukhusbesök

Gårdagen spenderade jag, Lova och moster Elin på sjukhuset. Lova fick feber natten till igår och när jag ringde till sjukvårdsupplysningen för att få reda på hur mycket alvedon jag kunde pula i henne vart de lite fundersam på att hon varit rosslig och gnydde så mycket. Så det vart bara att ringa till Andreas som fick komma hem med bilen och sedan bar det av till sjukhuset. Blod- och kissprov fick vi lämna, väntan på Lovas kissprov var lång. Hon ville inte alls kiss på beställning och när jag satte på henne blöjan för att kunna amma henne passade hon på att kissa:) Då vart det att börja om, denna gång fick hon en påse fastsatt så vi kunde klä på henne och gå och hälsa på Lovas mormors jobb. Proverna visade ingenting vilket vi inte direkt trodde helller men bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite. Lovas första plåster fick vi med oss i alla fall, på henne söta lilla stortå:)

Idag skulle vi egentligen ha gått på avslutning på babysången men eftersom Lova är sjuk så blir det en dag hemma med massor med mys:) Just nu sitter lillgumman i sin babysitter och skrattar åt sin nalle som sitter på lekbågen.

Liten uppdatering på Lovas utveckling:):

Lova är mycket mer med nu, om man sitter fram huvudet och ler och pratar med henne skrattar hon tillbaka. Ofta så snackar hon tillbaka också:) Man kan mer och mer se att hon tittar på munnen och försöker forma sin som den som hon pratar med. Stark har hon blivit också, när hon ligger på mage ställer hon sig på raka armar samtidigt som hon lyfter upp båda benen! Rulla från mage till rygg och det dröjjer inte lång tid innan hon rullar från rygg till mage. Duktiga tösa min:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0