Underbara Dotter:)

Här kommer en liten checkup på Lovas utveckling:)

LovaLisa lillfisa älskar att äta på sina händer just nu, hon har försökt i flera veckor att pricka munnen men bara lyckats vid enstaka tillfällen. Men så för ett par dagar sedan hittade hon rätt och nu sitter hon med händerna i munnen mest hela tiden. Hon ser ju otroligt söt ut när hon suger på dem men ibland så stoppar hon in sin tumme och suger på den vilket jag inte gillar alls. Ne helst vill jag inte att hon ska suga på tummen, så fort jag ser henne göra det byter jag ut den mot tutten. Ja den där lilla tutten ja:) Lova är faktiskt inte så sugen på tutten, hon vill bara ha den när hon ska sova, vill ha mat eller bara är ledsen. Annars så spottar hon ut den! Det är roligt när det kommer någon på besök och som stoppar in nappen på henne så spottar hon ut den och ler:) Skrattar, pratar och ler gör hon mest hela dagarna vilket är riktigt skönt. Hon verkar vara nöjd med det mesta, lägger vi henne på golvet så tränar hon att rulla och spänna sig. Om vi sätter henne i babysittern snackar hon med sin lekbåge. Det är skönt, men min BM har varnat mig om att detom man får en sådan bebis först får man en som är precis tvärt om sen.. Det kan faktiskt stämma, när jag var liten var jag glad mest hela tiden och min lillasyster hade kolik och var rädd för massor med saker:)

Nu rullar hon från mage till rygg och från rygg till mage. Hon vill gärna träna på sina nya trix och ibland när hon sitter i sin babysitter försöker hon vända sig. Då får man koppla loss henne och lägga henne på sin filt så hon får träna lite. Hon här även kommit på att stoppa saker som man får tag i in i munnen som t.ex kuddfodralssnören, mitt hår och tröjsnören. Hennes favvo är en mjukskallra från ikea som har två långa tvättrådslappar, de lapparna måste vara goda:) Idag när A lekte med henne sjöng han "Margareta" och då skrattade hon som en tok!

Det är så underbart att få se henne utvecklas mer och mer, jag tycker att man kan se något nytt varje dag. Det är toppen att A nu ska vara hemma med oss i sju veckor så han också får ta del av denna spännande tid av hennes liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0