Min fina röda ballong

"Vissa situationer i livet kan man likna med en ballong, min är röd. När man går in i en ny epok av livet fylls sakta den tidigare lilla slappa gummibiten med luft och den växer sig större och blankare. Större och större blir den och den känns lätt som en fjäder. Ibland blir jag rädd, den är ganska skör. Min fina röda ballong kan ibland få sig en hård törn och då håller jag andan och blundar. Tänk om den skulle explodera, vad ont det skulle göra. Knuten kan också gå upp så luften slipper ut långsamt och smärtan känns outhärdlig. Om man har tur är ballongen fylld med väte och då kan den sväva. Sväva iväg till himlens slut, så jag inte kan se den mer. Min fina röda ballong."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0