Oj vad jag skulle fixa idag....

När jag vaknade i morse och märkte att det regnade tänkte jag att det skulle bli en perfekt fixardag! Sätta upp nya gardiner i vardagsrummet, sy!kuddar till soffan, städa ur en byrå som stått i sovrummet som inte allt passar in och flytta ner den i förrådet. Jag började med gardinerna, men då upptäckte jag att det var bara en längd som jag köpt och inte två!!! Vad arg jag blev och nu finns inte den gardinen kvar så jag måste köpa nya igen!!! Nu sitter jag och surar och funderar om jag ska ta mig in till Birsta för att köpa nya och köpa mer garn till min halsduk som jag håller på att sticka. På hösten blir jag så pysslig och vill bara göra mys överallt. A är nere i förådet och målar en gammal kista som vi har fått av hans föräldrar. Den ska vi ha som soffbord, man behöver ju inte alltid köpa nytt. A hittade den när vi höll på att hjälpa hans syster att plocka ur ett gammalt förråd hemma hos deras föräldrar.

Senare idag ska jag åka till stallet och tvätta Zanna. Imorgon ska hon och Anneli tväla i Matfors. Spännande och nervöst att stå och titta på, eftersom jag brukar rida själv. Anneli ska rida henne året ut då dels behöver Zanna mer utbildning och sen har hon blivit lite vass. Sist när vi var och tävlade var hon lite väl taggad och jag avslutade dagen med 5 timmar på akuten. Svullen ryggrad och förmodad bäckenfraktur. Som tur var hittade dom ingen fraktur men dom kunden inte ta plåtar på den sida som de ville eftersom jag hade så ont på vänstersidan. Detta hände in början på sommaren och jag har fortfarande ont i vissa lägen, typ när jag springer eller hoppar. Tur att  jag kan rida som vanligt i alla fall:)

Nej nu tror jag att jag ska ta mig en sväng in till Birsta!

Kommentarer
Postat av: Jessica

ok=)vi bor ju så pass nära varandra nu, vi bor ju nere på vivstavarv så inte alls långt ifrån er, säg gärna till om du har tråkigt och vill gå en prommis eller något=)

2009-08-22 @ 11:25:42
URL: http://jeleo.blogg.se/
Postat av: karla

hejhej! hur är det med dig nuförtiden ?=)

2009-08-27 @ 21:12:04
URL: http://karlitalatina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du får ta och komma igång med bloggandet igen tycker jag! :) Är inne här regelbundet och vill läsa, men inte har du uppdaterat heller! ;)

2009-09-03 @ 22:21:56
URL: http://emelieth.blogg.se/
Postat av: jessica

Hej ja det kan vi göra går i skolan på dagarna så en kvälls prommis låter super bra, du kan få mitt nr så är det bara höra av dig så bestämmer vi någon dag=) 073 7241007

2009-09-07 @ 14:57:13
URL: http://jeleo.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Hej hej! Allt bra med dig? Här är det bara fint, faktiskt glad att jag slipper telia även om jag inte har något jobb nu, hellre arbetslös än att vara på ett ställe där jag vantrivs. Hur gåre med lägenhet och det där hemliga? Ska vi inte ta en fika någon dag? Puss

2009-11-04 @ 09:37:10
URL: http://kamillaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0